AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA

Kroz aktivnosti  za razvoj predmatematičkih vještina pobuditi ćete dječju znatiželju za matematikom u svijetu oko nas, djeca će usvojiti osnovne matematičke pojmove te naučiti pronalaziti različite načine kako se može riješiti matematički problem.

  • Upoznavanje odnosa u prostoru – npr. igra ubacivanja lopte ili nekog drugog predmeta u kutiju za cipele ili posudu (pojmovi u, unutra, izvan, pokraj)
  • Uspoređivanje – igra uspoređivanja po veličini (npr. odjevni predmeti svih članova obitelji; građenje kućica od velikih i malih kockica)
  • Svrstavanje i razvrstavanje – razvrstavanje različitih predmeta po veličini (npr. odvoji male i velike kockice), boji (npr. odvoji crvene i plave kockice)
  • Sparivanje i pridruživanje – igra pridruživanja sličica „suprotnosti“ (dan – noć, djevojčica – dječak, crna – bijela haljina, šećer-sol, zima-ljeto…)
  • Jednako, za jedan više, jedan manje - prebrojavanje dva skupa (npr. jabuka, u kojem skupu ima više jabuka)
  • Izrezivanje i lijepljenje brojki, izrada brojki od različitog materijala
  • Prebrojavanje predmeta u svakodnevnom okružju (npr. koliko stolica ima za stolom? Koliko bojica imaš u pernici?…)
  • Izrada geometrijskih tijela od papira, plastelina, slanog tijesta, čačkalica…
  • Ocrtavanje geometrijskih tijela da bi se dobili geometrijski likovi
  • Izrezivanje matematičkih oblika od papira ili kartona – trokut, kvadrat, krug, pravokutnik; Što možemo napraviti od oblika? (npr. kuća, automobil, ljudsko tijelo, životinja, stablo, cvijet, leptir…)
  • Mjerenje metrom (npr. Koliko sam visok? Koliko je dugačka moja cipela? …) ili posudom za mjerenje količine (npr. izmjeriti ½ kg brašna, 2 dcl vode i sl.)
  • Izrada nakita, nizanje kuglica/perlica prema zadanom uzorku
  • Izrada sata – brojevi do 12 (npr. U koliko sati je ručak? Kada stiže tata/mama s posla? U koliko sati idem spavati? …)
  • Šetnja te kroz promatranje prirode -  pojmovi dug ili kratak štap, tanak ili debeo list, nisko ili visoko drveće…
  • „Koliko u svaku kućicu?“ – poticati na uočavanje te spajanje broja sa jednakim brojem predmeta
  • „Koliko je točkica“ – spajamo i razgovjetno izgovaramo ponuđene kartice sa određenim brojem točkica
  • Izraditi od kartona novac do broja deset te ih koristiti u igri „Trgovina“ ili „Tržnica“
  • Društvene igre s kockicom npr. Čovječe ne ljuti se, Put oko svijeta u 80 dana, Uno  i sl.
  • Igra školice – na betonu ili asfaltu nacrtati školicu,  prvi igrač baca kamenčić na broj 1, skakući na jednoj nozi skače na kućice od broja 1 do broja 10 i nazad, u povratku pokupi kamenčić, zatim baca na broj 2 i tako redom dok ne pogriješi (ne baci na točan broj ili stane s obje noge na pod), te tada nastavlja drugi igrač.
Povratak

Imate dodatnih pitanja u svezi našeg vrtića ili vam je potrebna pomoć?

Kontaktirajte nas